Kerstman verslaat Sinterklaas
De Kerstman heeft zijn 'collega' Sinterklaas verslagen wat betreft het aantal online aankopen. De periode voor Kerstmis was dit jaar nog drukker dan de periode voor Sinterklaas wat betreft online transacties. Dat meldt betaalservice Afterpay.De betaalservice vergeleek de twee weken vorrafgaand aan Sinterklaas met de twee weken voor Kerstmis. Voorheen was het drukker voor Sinterklaas, maar dit jaar zag Afterpay voor het eerst meer drukte voor Kerstmis.
Drukste dag voor online aankopen
Woensdag 16 december was de drukste dag. Dat is opvallend, want veel webwinkels melden dat juist 21 december het drukste zou zijn. De drukte legde ook een grote druk op iDEAL, want op de maandag en dinsdag voor Kerstmis werden voor het eerst meer dan een miljoen iDEAL-betalingen gedaan per dag.
(Bron: Checklistwebwinkel)
Last modified: 11:08 - December 29th, 2015
Nieuws Archief
- EU-webwinkels zetten ruim 400 miljoen om in Nederland
- Sinterklaas geeft dit jaar 340,9 miljoen euro online uit
- Online bestedingen stijgen in het eerste half jaar met 11 procent naar 11,83 miljard
- Europese e-commerce naar 534 miljard euro
- Nederlands kwartaalomzet e-commerce: 6,3 miljard
- Omzet van pure webshops in 2018 naar 10 miljard euro
- Nederlandse consumenten besteedden 22,5 miljard online in 2017
- MultiCards in lijst van Emerce 100: Beste bedrijven in e-business 2018
- Jaaromzet webwinkels Nederland naar 22 miljard euro
- Voor meer dan een derde van de online shoppers wordt mobiel het belangrijkste kanaal